diumenge, 3 de maig del 2015 Tags: , , 0 comentaris

Tema 3. Activitat 1

Canviem de tema i parlem de l'avaluació en els ABP, més concretament de les rúbriques.
L'activitat primera ens demana contestar una enquesta.
Anem a ella.
Per a una bona anàlisi d'on ens trobem i quin camí podem escollir per al nostre canvi educatiu hem de reflexionar del moment en el qual ens trobem en relació al procés d'avaluació.

Respon a aquestes preguntes:

Qui avalua en el teu centre?
Majoritàriament el professorat, comptant amb la participació discent, encara que  de manera no generalitzada.

Fas partícip a l'alumnat del moment de l'avaluació?
Ocasionalment, mitjançant les autoavaluacions individuals i del grup.

Què s'avalua?Només els continguts propis de “saber”?També el “saber
fer”?Actituds?
L’alumnat, el professorat i el procés.
Avalue per a possibilitar un feedback del procés.
Avalue coneixements, procediments, esforç, col·laboració i participació, expressió, converses en debats i actituds.

Quan i com s'avalua? 
Quan hom parla del currículum sempre deixen l’avaluació com l’element darrer, això no vol dir que siga el menys important, ni que haja de deixar-se per al final del procés, més aviat al contrari, personalment considere que: L'avaluació ha d'estar present en el procés d’ensenyament-aprenentatge des del primer moment, afectant a la planificació, a la presa de decisions, al quefer diari en l'aula i integrat en el procés didàctic. 
Per a mí no és una finalitat sinò un instrument d’anàlisi, reflexió i investigació. Utilitze, per això:
- Avaluació Inicial
- Avaluació Formativa
- Avaluació Sumativa
Amb la fi de revisar de manera constant el procés d'ensenyament-aprenentatge, per a optimitzar-lo a ell i a les persones implicades en ell, tant per a conèixer el grau de consecució dels objectius marcats com per a valorar l’adequació de la pràctica educativa, els materials utilitzats, les eixides, els recursos … No sempre és possible però.

Amb quin tipus d'eines?, exàmens escrits - orals?
- Examens generalment per escrit o amb l’ordinador.
- Webquests.
- Treballs d’investigació.
- Observació i anàlisi sistemàtica del procés d’ensenyament i aprenentatge per tal de verificar-ne la coherència i el grau d’eficàcia

Utilitzes les rúbriques en el teu procés d'avaluació? Participa l'alumnat i la seua realització?
 Utilitze les rúbriques sempre en els treballs, webquests …
He utilitzat de manera ocasional el portfoli.
La intervenció en les seues confeccions per part de l'alumnat és mínima.


No Response to "Tema 3. Activitat 1"

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Amb la tecnologia de Blogger.