Canviem de tema i parlem de l'avaluació en els ABP, més concretament de les rúbriques.
L'activitat primera ens demana contestar una enquesta.
Anem a ella.
Per a una bona anàlisi d'on ens trobem i quin camí podem escollir per al nostre canvi educatiu hem de reflexionar del moment en el qual ens trobem en relació al procés d'avaluació.
Respon a aquestes preguntes:
• Qui avalua en el teu centre?
Majoritàriament el professorat, comptant amb la participació discent, encara que de manera no generalitzada.
• Fas partícip a l'alumnat del moment de l'avaluació?
Ocasionalment, mitjançant les autoavaluacions individuals i del grup.
• Què s'avalua?Només els continguts propis de “saber”?També el “saber
fer”?Actituds?
L’alumnat, el professorat i el procés.
Avalue per a possibilitar un feedback del procés.
Avalue coneixements, procediments, esforç, col·laboració i participació, expressió, converses en debats i actituds.
• Quan i com s'avalua?
Quan hom parla del currículum sempre deixen l’avaluació com l’element darrer, això no vol dir que siga el menys important, ni que haja de deixar-se per al final del procés, més aviat al contrari, personalment considere que: L'avaluació ha d'estar present en el procés d’ensenyament-aprenentatge des del primer moment, afectant a la planificació, a la presa de decisions, al quefer diari en l'aula i integrat en el procés didàctic.
Per a mí no és una finalitat sinò un instrument d’anàlisi, reflexió i investigació. Utilitze, per això:
- Avaluació Inicial
- Avaluació Formativa
- Avaluació Sumativa
Amb la fi de revisar de manera constant el procés d'ensenyament-aprenentatge, per a optimitzar-lo a ell i a les persones implicades en ell, tant per a conèixer el grau de consecució dels objectius marcats com per a valorar l’adequació de la pràctica educativa, els materials utilitzats, les eixides, els recursos … No sempre és possible però.
• Amb quin tipus d'eines?, exàmens escrits - orals?
- Examens generalment per escrit o amb l’ordinador.
- Webquests.
- Treballs d’investigació.
- Observació i anàlisi sistemàtica del procés d’ensenyament i aprenentatge per tal de verificar-ne la coherència i el grau d’eficàcia
• Utilitzes les rúbriques en el teu procés d'avaluació? Participa l'alumnat i la seua realització?
Utilitze les rúbriques sempre en els treballs, webquests …
He utilitzat de manera ocasional el portfoli.
La intervenció en les seues confeccions per part de l'alumnat és mínima.


Manel Collado
Visites
Per a traduir la pàgina
Quin temps fa a Castelló ...
ETIQUETES
Blocs del Grup ABP
visiteu:
Popular Posts
-
En el segon tema s'han presentat 2 projectes. El primer té per objecte la realització d'un parc temàtic; un ABP dirigit a 5è de ...
-
Aquesta activitat tracta el tema de l'avaluació centrant-se en les rúbriques i les seues avantatges en el marc avaluador. Les Rúbriqu...
-
Per a atendre a una avaluació formativa, en el moment del disseny de l'ABP hem d'atendre a la temporalització del nostre projecte. P...
-
FITES EN PBL FITA 1: Definir el context d’actuació. FITA 2: Pregunta motriu i escenari. FITA 3: Productes que generen l’alumnat FIT...
-
L'activitat ens parla de les APPS en l'Educació. Després de veure la presentació de Rosa Liarte i dels eines distintes per a con...
-
Aquesta activitat sembla ser una recopilació d'allò fet fins ara, ja que demanda una sèrie de dades del projecte: TÍTOL: Nit al Muse...
-
En aquesta activitat hem de confeccionar el nostre PLE. Ens han facilitat la tasca amb el llibre de Castañeda, L. y Adell, J. (Eds.). (201...
Arxiu del blog
Amb la tecnologia de Blogger.
No Response to "Tema 3. Activitat 1"
Publica un comentari a l'entrada